פציעות ספורט


פציעות ספורט 

בשנים האחרונות המודעות לפעילות ספורט שמירה על הבריאות דרך פעילויות ספורט מגוונות תופסת תאוצה וניתן לראות פעילות רבה של ספורטאים חובבים בפארקים, בחדרי הכושר, על הכביש, בבריכה ובשטח. 

כיום המילה מרתון או חצי מרתום אלה מילים שהרבה אנשים משתמשים בהם ככאלה שעשו מרתון או כאלה שמתכוננים לקראתו.

בעקבות הגידול של האנשים העוסקים בספורט התרחבו המקצועות הקשורים לספורט כמו רפואת ספורט, פיזיותרפיסט ספורט, עיסוי רפואי ועיסוי ספורטאים. מקצעות הטיפול כיום יותר ממוקדים ומקצועיים מבעבר. 

ספורטאים מקצועניים נמצאים בעומס אימונים ומאמצים גבוהים כי מה שנדרש מהם הוא שיפור תוצאות לכן תדירות האימונים גבוהה והיא חושפת אותם לפציעות ספורט לעיתים קרובות  כמו ודלקות, כאבי שרירים מתיחות של רצועות ודלקות בגידים.  

אך ספורטאים חובבים חשופים ליותר פציעות ספורט ופציעות ספורט מורכבות. ישנן שתי סיבות עיקריות הראשונה היא העלאת המאמץ הגופני בפתאומיות וללא הדרכה נאותה.

והשניה התעלמות מכוונת מכאבים תוך המשך פעילות הספורט בתדירות גבוהה ובעצימות גבוהה.

פציעות ספורט יכולות להיות בדרגות פציעה שונות מהקלה ועד הקשה גם לדרגת הפציעה יש מספר גורמים המשפיעים על חומרתה האם זה  גבר או אישה, מה ההיסטוריה הרפואית,האם יש מחלות עבר, מה היא עצימות האימון ותדירות האימונים.

הסכנה הגדולה בפציעות ספורט היא כאשר הן לא מטופלות וז הן נהפכות מנזקים קלים לנזקים חמורים.

בזמני פציעות חובה לאפשר מנוחה עד האיזור מחלים או לפחות מתחזק שוב ורק אז לחזור לפעילות וגם החזרה לפעילות חייבת להיות מבוקרת ובהדרגתיות. 

איך נמנעים מפציעות ספורט?

הדרך הטובה והיעילה להימנע מפציעות ספורט היא לא להיפצע. 

על הספורטאי להיות מודע וקשוב לגופו, להבחין בין עייפות לבין חולשה של השרירים התעלמות מגורמים אלה יוצרים את המצבים לפציעות קשות. 

כל ספורטאי חייב לתכנן את האימון ולחזק את הגוף שלו לפי סוג הספורט שהוא עושה ולתחשב ברמת המאמץ שהוא נדרש אליה.

להבין שטיפולי עיסוי רפואי או עיסוי ספורטאים הם חלק מתוכנית אימונים ויש להתאים את תדירות הטיפולים בהתאם לתוכנית האימון ומועדי התחרויות.

טיפולים כמו פיזיותרפיה, עיסוי רפואי, עיסוי ספורטאים, רקמות עמוק הם טיפולים השומרים ומשמרים את הגוף להמשך פעילות תקינה ואיכותית של הספורטאי.

התרומה החשובה בטיפולים קבועים ומסודרים של עיסוי רפואי או עיסוי ספורטאים יכולה להיות הפער בין טוב למצוין.

עיסוי הרפואי משפר את זרימת הדם בסיבי השריר ומפרק את חומצת החלב שעוצרת את סיבי השרירים. הנעת המפרקים יוצרת סיכוך טוב יותר במפרקים. וכל אלה משחררים את הגוף מכאב ומעניקים לגוף יכולת טובה יותר.