כאבי צוואר וגב בגלל הטכנולוגיה החדשה


כאבי צוואר וגב בגלל הטכנולוגיה החדשה


אורך החיים המודרני פוגע לנו בצוואר וגורם לכאבי צוואר ונזקים חמורים לטווח הארוך.

רוב האנשים מתעלמים מכאבי הצוואר ברגע שהם מחליטים שזה קשור לטכנולוגיה. לעתים קרובות הם יגידו, "אני פשוט אשתמש בטלפון שלי פחות השבוע או אצא לחופשה מהמשרד, אני אהיה בסדר בעוד כמה ימים." למרבה הצער, ברגע שאתה מרגיש כאב, אתה כנראה מתחיל תהליך של ניוון של הדיסקים בין החוליות של עמוד השדרה הצווארי. 

התוצאה הסופית יכולה להיות התחלה מוקדמת של דלקת פרקים של עמוד השדרה או התרחשות של בעיות דיסק לאורך הגב.

כאשר הצוואר נוטה כל הזמן למטה כדי להסתכל במסך הטלפון או מכשירים אלקטרוניים אחרים. המבנה הטביעי של הצוואר מתחיל להיות מושפע, וזה גורם לחץ על השרירים והעצבים שישפיעו על הצוואר ולאורך היד.

 תסמינים הקשורים לכאבי צוואר

כאבי ראש - כאשר החוליות העליונות של עמוד השדרה אינן מיושרות, זה יכול להשפיע על זרימת הדם למוח, ניקוז נוזל מוחי, ותפקוד המוח. גורמים אלה יכולים להוביל כל כאב ראש או בעיות מיגרנה כרונית. אין זה פלא כי 75% מחולי המיגרנה חווים כאבי צוואר לפני או במהלך המיגרנה.

כאבי גב עליונים - כאשר הצוואר נוטה קדימה הגב העליון צריך לעבוד קשה עם השרירים כדי לפצות על התפקיד של השלד. זה יכול להוביל לכאב בגב העליון בין השכמות.

זרוע וכאב יד - עצבים מכווצים יכולים להשפיע על הכל מהכתף ועד קצות האצבעות. אם אתה חווה קהות ועקצוצים בידיים וכפות הידיים זה יכול להיות קשור ללחץ המגיע מחוליות הצוואר.

ראש האדם שוקל 6.3504ק"ג -  4.536 ק"ג  בהתאם לאדם. ממוצע של משקל הראש הוא 5.4432 ק"ג ההנחה הזו תאפשר לנו לקבוע את השפעה שיש למשקל הראש כאשר אדם מטה את הראש שלו כלפי מטה בזוויות שונות ומה ההשפעה שלהם על חוליו הצוואר והגב.

המבט למסך הנייד כפי שכולם עושים תגרום להטיית הראש בזווית של 15 מעלות הטייה תפעיל לחץ על חוליות הצוואר במשקל של כ 27 ק"ג

ככל שהזווית גדולה המשקל והלחץ על חוליות הצוואר והשרירים עולה למשל בזווית של 30 מעלות הלחץ יעלה ל40 ק"ג ובזווית של 60 מעלות הלחץ יעלה ל-60  ק"ג.

הלחץ על חוליות הצוואר והשרירים מפעילים לחץ גדול על עמוד השדרה וזה עלול להוביל לכאבי גב.  


מניעה מכאבי צוואר וכאבי גב

המניעה מתחילה במודעות של האדם. אפשר למנוע ולהקטין חלק מהנזקים שהם יהיו חמורים יותר בטווח הרחוק

אם תשמרו על יציבה נכונה ותדאגו להציב את המסכים של המחשב בגובה העינים, תעשו הפסקות אחת לשעה ותזיזו את הצוואר לצדדים למעלה ולמטה.

עיסוי רפואי לשרירי הצוואר והגב לפחות אחת לחודש. 

.